דברים שכתבה רלי רובינזון חברת מערכת הביטאון לאחר אירועי ה 7.10.2023 יום שבת שמחת תורה כ"ב בתשרי תשפ"ד

נכתב ע”י רלי רובינזון

ביום שבת, חג שמחת תורה, כב' בתשרי תשפ"ד – 7.10.2023, נפתחו שעריי הגיהינום ועודם פתוחים ויישארו פתוחים עוד הרבה, הרבה זמן.

אלה שחוו בנפשם ועל בשרם את הזוועות ושרדו, יחיו את חייהם לעתיד עם השעות האיומות ולצדן, עם הצלקות בגוף ובנפש. כמותם החטופים ובני המשפחות של אלה וגם אלה והמשפחות השכולות של אלה שלא שרדו. כמותם גם רוב העם במדינת ישראל.

בשבת השחורה הזאת, אנחנו, חבריי עמותת יש, ילדים ויתומים ניצולי שואה ואתנו כול שורדי השואה, טולטלנו ונזרקנו, שלא בטובתנו, עשרות שנים אחורה. כול אחת ואחד מאתנו לעבר המסויט שלה ו/או שלו. בעלותנו ארצה, לאחר השואה, חשנו רובנו כמו נולדנו מחדש, כישראליות וישראלים במדינה שלנו – מדינת ישראל העצמאית, הבוטחת בעצמה ומשרה ביטחון על כול אזרחיה. גדלנו, בגרנו והשתלבנו בין בוניה של הארץ. בנינו משפחות וחיים. אנחנו הנמשל של המשל היפני: "לא ניתן לשבור אדם שבנה את עצמו משברים".

חלפו עשרות שנים ובארץ העצמאית שלנו התרחש אירוע שואתי. יום ה- 7.10.2023, לא היה שואה, השואה הייתה אירוע חד פעמי, נמשך חמש שנים, שינה סדריי עולם... יום ה - 7.10.2023 היה אירוע שואתי מזוויע ומזעזע, פוגרום מחריד באכזריותו ובהיקפו. רובנו ממשיכים את חיינו כשצללי ההלם, הכאב, הצער והאבל מהיום הנורא ההוא מחשיכים את ימינו ואת לילותינו. אבל, אנחנו ממשיכים כי אנחנו יודעים שאף על פי כן ולמרות הכול, קמים מתהומות וממשיכים וחיים. אנחנו עשינו זאת כנגד כול הסיכויים.

האירוע השואתי הזה לא רק זרק אותנו אחורה, לימים השחורים של ילדותינו, הוא גם ערער, לרבים, את הביטחון והאמונה וסדק את התקווה. לאלה נאמר שאת הביטחון האמונה והתקווה בעתיד המדינה מחזירים לנו, מדי יום ביומו, חיילי צה"ל באשר הם על משמרתם וכך גם המתנדבים באשר הם ממשיכים להביא ולהשרות את רוח הלכידות והחוסן הנפשי של העם שלנו.

אסיים בחיבוק הזדהות עמוקה, ללא שיעור, עם קרבנות השבת השחורה– 7.10.2023 קורבנות המעגל הראשון וקורבנות כול המעגלים העוטפים אדם– בני המשפחות הגרעיניות, המורחבות והחברים. אדגיש את כמיהתנו ותקוותנו לשובם של כול החטופים בהקדם האפשרי ואת הזדהותנו עם ותמיכתנו במשפחות החטופים במאבקן הבלתי מתפשר.

נשלח ברכת חזק ואמץ ואיחולים לשלומם של החיילים המגנים על המולדת ועלינו והנוסכים בנו ביטחון, אמונה ותקווה. אנחנו אתכם, האמיצים והגיבורים, בלב ובמחשבות כשם שאתם למעננו ועבורנו.